GRY

niedziela, 26 maja 2013

Cz.16 : Wejdź . Tylko błagam , nie rób scen .

Piotr poszedł otworzyć drzwi a Hana powędrowała z talerzami do kuchni .Męczyzna otworzył drzwi . Okazało się , że miał racje : to Magda .
P: Wejdź . Tylko błagam , nie rób scen .
Soszyńska weszła do mieszkania i ruszyła w stronę salonu . Piotr zamknął drzwi i poszedł za nią .
P: Siadaj . - wskazał ręką na krzesło .
M: Postoje .
P: Jak chcesz .
Zapanowała cisza , którą przerwała Hana :
H: Piotr ja pójdę się umyć i jedziemy do pracy bo Tretter nas udusi .
Gawryło się uśmiechnął a Goldberg poszła do łazienki .
P: Co chcesz ? Tylko szybko bo zaraz wychodzimy .
M: A tak . Wyjeżdzam .
P: A gdzie ? , Na ile ?
M: Na 3 miesiące do USA .
P: A Tosia ?
M: Właśnie o nią chodzi ...
P: Nie mów , że chcesz ją zabrać !
M: Tak będzie lepiej . Na wakacje przyjedzie do ciebie ... A jeśli jej się tam nie spodoba to zostanie z tobą ...
P: Ale przecież jedziesz tylko na 3 miesiące !
M: Nie do końca ... To okres próbny a potem zostane tam na pare lat lub na stałe ...
P: A Tosia chce tam jechać , co ?
M: Chce . Piotr zrozum , chce dla niej jak najlepiej ...
P: A ja , nie ?!
M: Uspokój się . Nie o to mi chodzi ... Będziemy ciebie odwiedzać lub ty nas .
P: Ty nas jak już .. Nie chce aby moja córka zatraciła polskie korzenie !
M: Spokojnie .
P: Kiedy wyjeżdzacie ?
M: Jutro o 16 . Pomyślałam że dziś mała będzie spała u ciebie .
P: Tak . To wszystko ?
M: Pa . - wyszła .
Gawryło był delikatnie załamany . Niedawno odzyskał córke a teraz ją straci ... Ale wiedział ,. że tak będzie lepiej . Wstał , wziął kurtkę :
P: Hana ! Jedziemy . - krzyknął .
Goldberg wyszła z łazienki .
H: Tylko torbę , wezme ...
P: Szybciej do cholery !
Hanie zrobiła się smutno :
H: Możesz się uspokoić ? - spytała . Do oczu napłynęły jej łzy .
P: Przepraszam - przytulił kobiete - Przepraszam ... - powiedział czule . - Magda wyprowadziła mnie z równowagi ...
Hana wtuliła się w mężczyzne . Po chwili odparła :
H: Masz racje ... Nie gniewam się . Najpierw sama ciebie poganiam a potem ...
P: Nie ma żadnego ale . Przepraszam że się uniosłem ...
H: Mogę wziąć tą torbe ? - spytała z uśmiechem .
Gawryło także się uśmiechnął :
P: Pewnie ...
**********


CDN ^^

8 komentarzy: